La III Caminada Solidària a Rocacorba, en benefici de l’Associació Somnis de Girona

El restaurant La Sala de Canet d’Adri va organitzar per tercer any consecutiu una jornada
en benefici dels més desafavorits, el passat 4 de maig

Durant tota una setmana i el mateix dia de la caminada es van recollir productes de
primera necessitats per a infants sense recursos de 0 a 2 anys

Somnis ofereix suport i atenció a infants i joves en situació de fragilitat social

El restaurant La Sala de Canet d’Ari va organitza per tercer any consecutiu la Caminada Solidària a Rocacorba, el cim més singular de la Vall de Llémena. L’organització escull cada any una entitat gironina amb finalitats socials amb l’objectiu de contribuir en els projectes de cooperació que duen a terme. Després d’Oncolliga Girona i de Creu Roja Girona, aquest 2014 La Sala col·labora amb l’Associació Somnis, amb seu a la capital gironina. Somnis és una entitat sense ànim de lucre que ofereix suport i atenció a infants i joves en situació de fragilitat social. Segons explica la seva presidenta, Alba Llatjós, “treballem amb la convicció que tots els nens i nenes haurien de viure la infantesa amb plenitud, sense carències afectives i amb il·lusió. Cap d’ells no hauria de veure’s obligat a créixer abans d’hora. Amb aquesta campanya, ens dirigim a un col·lectiu especialment fràgil, infants de 0 a 2 anys”.

La III Caminada Solidària Rocacorba es va celebrar el passat diumenge 4 de maig i va mantenir el traçat de les edicions anteriors. La sortida es farà des de la plaça del Poble de Canet d’Adri a dos quarts de nou del matí. El recorregut, de pujada i baixada a Rocacorba, és d’uns quinze quilòmetres. La caminada és apta per a tots els públics –amb una mínima preparació–. Grans i petits van prendre part d’aquesta iniciativa els anys anteriors i el temps màxim per completar el traçat se situa en les quatre hores. Com ja es va fer l’any passat, l’organització va preveure un recorregut alternatiu i en format de passejada familiar al voltant del volcà d’en Puig. Aquesta ruta, d’uns tres
quilòmetres, va sortir a les onze del matí de la mateixa plaça del poble.

Durant la setmana prèvia a la caminada, i també el mateix dia de la cursa, l’Associació Somnis  va instal·lar al restaurant La Sala un punt de recollida de productes de primera necessitat per a infants de 0 a 2 anys, com llet d’iniciació i continuació, cereals, potets de fruita, carn, arròs, peix o verdures, bolquers, tovalloletes humides o xumets.

L’organitzador i responsable de La Sala, Miquel Pujolar, celebra que la implicació de clients i veïns de la Vall de Llémena hagi permès ja l’organització de tres edicions de la caminada: «Cada any hi ha gent que repeteix, cada any pugem el número d’inscripcions i cada any recollim més material i productes per als més necessitats. Gràcies a tota aquesta gent posem el nostre petit gra de sorra en la lluita contra la pobresa i les dificultats.».